+48 81 718 53 50
sekretarzptchd@gmail.com
Strefa dla członków PTChD
Zostań członkiem PTChD
  • TOWARZYSTWO
    • Władze Towarzystwa
    • Lista ośrodków
    • Historia PTChD
    • Statut PTChD
    • Członkostwo
    • Konsultant krajowy
    • Sprawozdanie finansowe
  • Aktualności
  • Edukacja
  • KĄCIK EKSPERTA
  • DLA FIRM
  • KONTAKT
  • TOWARZYSTWO
    • Władze Towarzystwa
    • Lista ośrodków
    • Historia PTChD
    • Statut PTChD
    • Członkostwo
    • Konsultant krajowy
    • Sprawozdanie finansowe
  • Aktualności
  • Edukacja
  • KĄCIK EKSPERTA
  • DLA FIRM
  • KONTAKT

PTCHD

Strona główna / Towarzystwo / Regulamin

Regulamin funkcjonowania serwisu internetowego polskiego towarzystwa chirurgów dziecięcych

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

I. Spis treści

Dalsze paragrafy niniejszego regulaminu dotyczą następujących zagadnień:

  1. Spis treści
  2. Definicje
  3. Cele regulaminu, podstawowe prawa i obowiązki stron, dane osobowe
  4. Aspekty techniczne funkcjonowania serwisu internetowego
  5. Świadczenie usług drogą elektroniczną przez PTCHD
  6. Rejestracja i usunięcie konta
  7. Procedura rejestracji konta
  8. Logowanie na konto
  9. Formularz kontaktowy
  10. Płatności
  11. Postępowanie reklamacyjne w sprawach świadczenia usług drogą elektroniczną
  12. Tryby i podmioty właściwe do pozasądowego rozpatrywania spraw konsumentów
  13. Zmiana regulaminu, prawo i sądy właściwe

II. Definicje

  1. Ilekroć w regulaminie niniejszym pojawią się następujące sformułowania, należy je rozumieć w sposób wskazany poniżej:
    • adres e-mail PTCHD – to sekretarzptchd@gmail.com
    • checkbox – funkcja serwisu internetowego w postaci interaktywnego pola, którego zaznaczenie jako aktywne umożliwia złożenie oświadczenia woli lub wiedzy o określonej treści,
    • członekPTCHD – członek zwyczajny lub członek honorowy PTCHD w myśl statutu PTCHD,
    • gość – osoba fizyczna, osoba fizyczna działająca w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, przeglądająca serwis internetowy bez zalogowania,
    • hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, pozwalających na rejestrację i zalogowanie do konta,
    • konsument – osoba fizyczna, dokonującą z PTCHD czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym działająca jako użytkownik,
    • konto – funkcja serwisu internetowego, po skorzystaniu z której użytkownicy będą mieli możliwość korzystania z serwisu w szerszym zakresie, w tym dokonywania płatności,
    • nazwa użytkownika – dowolny ciąg znaków alfanumerycznych, używanych obok adresu e-mail do logowaniu do konta,
    • oddział PTCHD – jednostka organizacyjna PTCHD, wskazana jako oddział PTCHD w rejestrze stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego,
    • PTCHD – Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych, z siedzibą przy ul. Borowskiej 213, 50-556 Wrocław, NIP: 7292548233, REGON: 00081238200000, wpisane do rejestru stowarzyszeń, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000014184,
    • regulamin – niniejszy regulamin,
    • serwis internetowy – platforma teleinformatyczna działająca pod adresem ptchd.pl, poprzez którą można zarejestrować konto, zalogować się na swoje konto, zgłosić chęć przystąpienia do PTCHD, zapoznać się z informacjami dotyczącymi PTCHD, opłacić składkę członkowską, zapoznać się z zasadami ochrony danych osobowych obowiązującymi w PTCH,
    • statut PTCHD – akt prawny w formie statutu, o którym mowa w przepisach art. 9 i następnych ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku – Prawo o stowarzyszeniach, który określa główne cele i sposoby funkcjonowania PTCHD,
    • usługi świadczone drogą elektroniczną – usług świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
    • użytkownik – osoba korzystająca z serwisu internetowego jako gość lub zalogowany użytkownik serwisu lub kontaktująca się z PTCHD za pośrednictwem adresu e-mail PTCHD,
    • zalogowany użytkownik – użytkownik po zalogowaniu na konto.

 

III. Cele regulaminu, podstawowe prawa i obowiązki stron, dane osobowe

  1. Regulamin niniejszy określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez PTCHD oraz zasady funkcjonowania serwisu internetowego, w tym zasady: zakładania konta (rejestracji) i jego usuwania, korzystania z serwisu internetowego, dokonywania płatności, składania reklamacji, a także inne prawa i obowiązki PTCHD oraz użytkowników.
  2. Podstawowe cele i zasady funkcjonowania PTCHD zawarte są w statucie PTCHD, który określa m.in. kto może zostać członkiem PTCHD, jak przebiega procedura uzyskania członkostwa oraz kiedy następuje utrata członkostwa.
  3. Użytkownicy mogą się kontaktować z PTCHD we wszelkich kwestiach związanych z niniejszym regulaminem, serwisem internetowym, jak i innych kwestiach, w następujący sposób:
    • drogą telefoniczną pod numerem: +48 61 849 15 78
    • drogą mailową pod adresem: sekretarzptchd@gmail.com
    • pocztą tradycyjną pod adresem: Klinka Chirurgii i Urologii Dziecięcej, ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław,
    • poprzez formularz kontaktowy, dostępny w serwisie internetowym.
  4. PTCHD nieodpłatnie udostępnia regulamin użytkownikom przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także, na ich żądanie, udostępnia go w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się użytkownik.
  5. Po otrzymaniu prośby w tym zakresie, PTCHD wyjaśni znaczenie poszczególnych postanowień niniejszego regulaminu.
  6. Administratorem, który przetwarza dane osobowe użytkowników jest Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych, z siedzibą przy ul. Borowskiej 213, 50-556 Wrocław, NIP: 7292548233, REGON: 00081238200000, wpisane do rejestru stowarzyszeń, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
  7. W zakresie płatności, administratorem danych osobowych użytkowników jest PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935.
    • Regulamin płatności serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. dostępny jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci
    • Klauzula informacyjna serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. dostępna jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/rodo
  8. PTCHD przetwarza dane osobowe oraz korzysta z plików cookies na zasadach wskazanych w Polityce Prywatności, którą można znaleźć pod następującym adresem: [link].

 

IV. Aspekty techniczne funkcjonowania serwisu internetowego

  1. Do prawidłowego korzystania z serwisu internetowego użytkownik powinien posiadać urządzenia pozwalające na korzystanie z zasobów sieci Internetu oraz przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript, takiej jak m.in.: Google Chrome w wersji numer 24 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji numer 14 lub nowszej, Internet Explorer w wersji numer 11 i nowszej – Microsoft Edge, Safari w wersji numer 10 lub nowszej.
  2. Wypełniając obowiązek wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa PTCHD informuje, iż do ryzyka związanego z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem serwisu internetowego lub adresu e-mail PTCHD należy zaliczyć m.in.: wirusy komputerowe, próby wyłudzeń, kradzież danych, kradzież środków pieniężnych, programy szpiegujące, a nadto wszelkie inne bezprawne działania osób trzecich, które mogą się skończyć szkodą materialną lub niematerialną po stronie użytkownika.
  3. PTCHD podejmuje wszelkie zgodne z prawem działania w celu zminimalizowania ryzyka wskazanego w ust. 2 powyżej. Dodatkowe informacje w tym zakresie, każdy może uzyskać po wysłaniu w tym przedmiocie zapytania do PTCHD.
  4. Użytkownik zobowiązuje się nie wykorzystywać adresu e-mail PTCHD, serwisu internetowego ani żadnej jego części, jak również jakichkolwiek innych elektronicznych i teleinformatycznych platform używanych przez PTCHD, w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi prawa, w tym w żaden ze sposobów wskazanych w ust. 2 oraz do niedostarczania za ich pośrednictwem jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.

 

USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

V. Świadczenie usług drogą elektroniczną przez PTCHD

  1. Podczas korzystania z serwisu internetowego użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, świadczonych przez PTCHD. Przy korzystaniu z płatności użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez właścicieli danej strony internetowej. Regulaminy świadczenia usług drogą elektronicznych przez dane strony zawartey zostały poniżej:
    • https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci
  2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje rozwiązana m. in. gdy:
    • użytkownik zwrócił się do PTCH z wnioskiem o usunięcie konta i konto to zostało usunięte,
    • PTCHD usunęło konto użytkownika z uwagi na naruszanie przez niego przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
    • konto użytkownika zostało usunięte w sytuacjach wskazanych w regulaminie,
    • skutek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  3. PTCHD zapewnia działanie serwisu internetowego, którym się posługuje, umożliwiając nieodpłatnie użytkownikowi:
    • w razie, gdy wymaga tego właściwość usługi:
      • korzystanie przez użytkownika z usługi świadczonej drogą elektroniczną w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na tą usługę, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej usługi,
      • jednoznaczną identyfikację stron usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz potwierdzenie faktu złożenia oświadczeń woli i ich treści, niezbędnych do zawarcia drogą elektroniczną umowy o świadczenie tej usługi.
    • zakończenie, w każdej chwili, korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną.
  4. PTCHD może umieszczać w serwisie internetowym informacje handlowe. Informacja handlowa będzie wówczas wyraźnie wyodrębniana i oznaczana w sposób niebudzący wątpliwości, że jest to informacja handlowa oraz będzie zawierać:
    • oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz jego adresy elektroniczne;
    • wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a także jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z tych korzyści, o ile są one składnikiem oferty;
    • wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia.

 

VI. Rejestracja i usunięcie konta

  1. Zarejestrować konto w serwisie internetowym mogą członkowie PTCHD lub osoby chcące zostać członkiem PTCHD.
  2. W celu rejestracji konta użytkownik powinien postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi w serwisie internetowym. Jeżeli konto chce założyć członek PTCHD, który zgodnie ze statutem PTCHD jest zwolniony od ponoszenia składki, przed założeniem konta winien się on skontaktować na adres e-mail PTCHD.
  3. Jeżeli osoba dokonująca rejestracji konta nie spełnia wymogów wskazanych w statucie PTCHD i braki te nie zostaną usunięte, tzn. PTCHD nie przyzna danej osobie statusu członka PTCHD, zwrócone zostaną na rzecz tej osoby środki, chyba że co innego wynika ze statutu PTCHD lub z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a założone przez tą osobę konto zostanie usunięte, jeżeli nie będzie to sprzeczne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  4. Usunięcie z listy członków PTCHD będzie wiązało się z automatycznym usunięciem konta, chyba że z przepisów powszechnie obowiązującego prawa wynika co innego. Osoba, której konto zostało usunięte będzie mogła ponownie je założyć po uregulowaniu kwestii członkostwa z PTCHD.
  5. Konto może być również usunięte, jeżeli umieszczane na nim lub za jego pośrednictwem treści naruszają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, bądź konto w inny sposób jest wykorzystywane w sposób sprzeczny z prawem, w szczególności w przypadkach wskazanych w 4 ust. 2 i 4 regulaminu.
  6. PTCHD będzie informowało użytkowników o usunięciu ich konta z 14 dniowym wyprzedzeniem, chyba że konto zostaje usunięte na skutek naruszenia przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a samo usunięcie konta nie narusza w tym przypadku tych przepisów.
  7. Konto będzie usuwane przez PTCHD na każde żądanie użytkownika, niezwłocznie, chyba że coś innego wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

 

VII. Procedura rejestracji konta

  1. Jeżeli rejestracja konta dokonywana jest przez członka PTCHD lub użytkownika, który zgodnie ze statutem PTCHD nie został zwolniony od ponoszenia składki, powinna ona przebiegać w sposób opisywany kolejno w serwisie internetowym.
  2. W pierwszej kolejności użytkownik winien wskazać, czy jest rezydentem czy specjalistą, klikając odpowiedni przycisk.
  3. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku użytkownik przeniesiony zostaje na stronę wskazującą wysokość składki dla danego rodzaju członka.
  4. Jeżeli użytkownik zgadza się na daną wysokość składki powinien kliknąć przycisk „Przejdź do kasy” lub inny o podobnym znaczeniu.
  5. Następnie użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracyjny, poprzez wskazanie obowiązkowo:
    • Imienia,
    • Nazwiska,
    • Kraju, w którym znajduje się jego adres do doręczeń,
    • Województwa, w którym znajduje się adres do doręczeń,
    • Miasta, w który znajduje się jego adres do doręczeń,
    • Kodu pocztowego dla adresu do doręczeń,
    • Ulicy, na której znajduje się adres do doręczeń,
    • Adresu email,
    • Numeru telefonu,
    • Numeru wykonywania zawodu,
    • Oddziału PTCHD, do jakiego się należy lub do jakiego chce się należeć, zgodnie z postanowieniami statutu PTCHD,
    • Nazwy użytkownika,
    • Hasła,
  6. W przypadku podania błędnych lub niepełnych danych prawidłowe świadczenie przez PTCHD usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym dokonywanie płatności, może okazać się niemożliwe.
  7. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego użytkownik musi, poprzez kliknięcie odpowiedniego checkboxa:
    • zaakceptować regulamin płatności serwisu DOTPAY prowadzonego przez PayPro S.A. dostępny pod adresem https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci oraz potwierdzić zapoznanie się z tym regulaminem,
    • zaakceptować regulamin i potwierdzić zapoznanie się z nim,
    • zaakceptować politykę prywatności, dostępną pod adresem [odnośnik], i potwierdzić zapoznanie się z nią,
    • zaakceptować statut PTCHD, dostępny pod adresem [odnośnik], i potwierdzić zapoznanie się z nim.
  8. Następnie, po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu, konto zostaje zarejestrowane, a użytkownik zostaje przeniesiony na stronę internetową https://ssl.dotpay.pl/t2/, gdzie powinien wskazać w jaki sposób chce dokonać płatności, wskazać swoje dane osobowe, zaakceptować wymagane oświadczenia oraz kliknąć przycisk „Zapłać” lub inny wyświetlony, o tym znaczeniu.
  9. Następnie użytkownik może zostać przeniesiony na stronę swojego banku, za pośrednictwem którego dokonuje płatności.
  10. O zarejestrowaniu konta użytkownik zostaje zawiadomiony e-mailem.
  11. Po zarejestrowaniu konta jest ono weryfikowane przez PTCHD. Jeżeli dana osoba nie może zostać członkiem PTCHD jej konto może zostać usunięte, jeżeli nic innego nie wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

 

VIII. Logowanie na konto

  1. Po skutecznym zarejestrowaniu konta użytkownik ma możliwość zalogować się na konto.
  2. Zalogowanie następuje poprzez każdorazowe wpisanie w odpowiednich miejscach serwisu internetowego nazwy użytkownika lub adresu e-mail użytkownika oraz hasła.
  3. Po zalogowaniu użytkownik zalogowany, uzyskuje możliwość edycji swojego konta oraz innych dodatkowych funkcji serwisu internetowego.
  4. Użytkownik może wybrać opcję „Zapamiętaj mnie”, dzięki której nie będzie musiał każdorazowo wpisać wszystkich danych niezbędnych do logowania – należy jednak pamiętać, iż wybór tej opcji może ułatwić dostęp do konta osobom trzecim.
  5. Jeżeli użytkownik zapomniał hasła do swojego konta, może skorzystać z funkcji serwisu internetowego „Zresetuj hasło”, dzięki której, po wpisaniu adresu e-mail podanego przy rejestracji w formularzu rejestracyjnym, na ten adres e-mail podany zostanie link do strony internetowej, na której możliwe będzie wygenerowanie nowego hasła.

 

IX. Formularz kontaktowy

 Użytkownik może się skontaktować z PTCHD również za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w serwisie internetowym.

  1. Aby skorzystać z formularza kontaktowego konieczne jest wskazanie adresu e-mail, oraz treści wiadomości. Można dodatkowo wskazać również swoje imię i nazwisko oraz temat wiadomości. Niewskazanie albo błędne wskazanie, którejś z powyższych pozycji może stanowić przeszkodę w komunikacji z PTCHD, w tym może wpłynąć na brak otrzymania odpowiedzi.
  2. Przy wypełnianiu formularza kontaktowego użytkownik może wybrać opcję, poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa, wysłania na jego adres mailowy, kopii wysyłanej przez niego wiadomości.
  3. Przed wysłaniem wiadomości użytkownik musi jednak, poprzez kliknięcie odpowiedniego checkboxa:
    • zaakceptować regulamin i potwierdzić zapoznanie się z nim,
    • zaakceptować politykę prywatności, dostępną pod adresem [odnośnik], i potwierdzić zapoznanie się z nią,
    • wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, podanych w formularzu kontaktowym i w treści wiadomości.

 

X. Płatności

Dokonywanie opłat na rzecz PTCHD odbywa się zgodnie ze statutem PTCHD oraz uchwałami PTCHD w tym zakresie.

  1. Drogą elektroniczną przyjmowane są zarówno roczne jak i jednorazowe składki członkowskie, których wysokość określa PTCHD.
  2. Poprzez serwis internetowy PTCHD można opłacić składki na następujące sposoby:
    • płatność przelewem – jest to klasyczny przelew poprzez stronę internetową należącą do PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań.
    • płatność kartą – poprzez serwis Dotpay, należącąy PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań. Kwota płatności jest pobierana z karty w chwili realizacji zamówienia po akceptacji dokonanej przez serwis Dotpay.
    • płatność kodem BLIK lub metodą szybkiej płatności – poprzez serwis Dotpay należący do PayPro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań.
  3. Informacja o przyjęciu płatności jest przesłana użytkownikowi na jego adres e-mail.
  4. W razie jakichkolwiek pytań, uwag i propozycji w zakresie płatności można się skontaktować z PTCHD na jeden ze sposobów wskazanych w § 3 ust. 3 regulaminu.

 

XI. Postępowanie reklamacyjne w sprawach świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Każdy z użytkowników może złożyć reklamacje w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przez PTCHD lub podmioty obsługujące płatność. Przy reklamacjach składanych na podmioty obsługujące płatność PTCHD będzie pełniło wyłącznie rolę pośrednika między użytkownikiem a tym podmiotem, chyba że reklamacja ta będzie dotyczyła kwestii, które winne być rozpatrzone przez PTCHD, np. w przypadku wpłacenia składki w zbyt wysokiej kwocie.
  2. Reklamacja może być złożona do PTCHD w dowolny sposób, w tym na jeden ze sposobów, wskazanych w 3 ust. 3 regulaminu.
  3. W reklamacji użytkownik powinien wskazać przynajmniej, należące do niego:
    • imię i nazwisko,
    • adres do doręczeń lub adres do komunikacji (może być to adres e-mail),
    • opis okoliczności, uzasadniającej reklamację, w tym datę jej zauważenia i wystąpienia.
  4. Elementy wskazane w ust. 3 paragrafu niniejszego nie są wymagane, ale bez nich rozpatrzenie reklamacji lub poinformowanie o jej rozpatrzeniu może okazać się utrudnione lub niemożliwe.
  5. PTCHD rozpatruje reklamację niezwłocznie i informuje użytkownika o sposobie jej rozpatrzenia w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia reklamacji do PTCHD.
  6. Jeżeli reklamacja dotyczy płatności i PTCHD stwierdzi, iż uiszczona opłata winna być zwrócona w całości lub części, PTCHD zwróci należną kwotę w terminie 14 dni od wpłynięcia reklamacji do PTCHD, chyba że PTCHD nie będzie posiadało danych do zwrotu (np. numer rachunku bankowego) – wówczas zwrot nastąpi w terminie 14 dni od uzyskania tych danych, o które PTCHD zwróci się do reklamującego.
  7. Regulaminy podmiotów obsługujących płatność z tytułu członkostwa PTCHD mogą przewidywać inne warunki i terminy rozpatrzenia reklamacji.

 

XII. Tryby i podmioty właściwe do pozasądowego rozpatrywania spraw konsumentów

  1. Konsumentowi lub użytkownikowi, który jest konsumentem, jeżeli wejdzie on w spór z PTCHD lub podmiotem obsługującym płatności, przysługują poza postępowaniem sądowym także inne, niżej wskazane pozasądowe sposoby rozstrzygania tych sporów:
    • wniosek o rozstrzygnięcie sporu przez polubowny sąd działający przy Inspekcji Handlowej (kontakt m.in.: https://wiih.ibip.wroc.pl/public/) lub Izbie Gospodarki Elektronicznej (kontakt m.in. mediacjeeizby.pl)
    • wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (kontakt m.in. https://wiih.ibip.wroc.pl/public/).
  2. Konsument skorzystać także może z:
    • bezpłatnej pomoc organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, takich jak:
      • Federacja Konsumentów (kontakt m.in: sekretariat@federacja-konsumentow.org.pl, 800 007 707),
      • Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (kontakt m.in.: porady@dlakonsumentow.pl, http://www.konsumenci.org/).
    • pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, która jest również bezpłatna i której szczegółowe zasady dostępne są w siedzibach rzeczników lub na ich stronach internetowych,
  3. Inne porady konsument może także znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, działającego pod adresem www.uokik.gov.pl.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

XIII. Zmiana regulaminu, prawo i sądy właściwe

 

  1. W przypadku konieczności zmiany regulaminu niniejszego, każdy z użytkowników serwisu, który posiada konto, zostanie poinformowany o planowanej zmianie na 21 dni przed jej wejściem w życie – chyba, że przepisy powszechnie obowiązującego prawa, decyzja sądu lub innego organu państwowego, wymaga jej wcześniejszego wyjścia w życie. Wówczas jednak każdy z użytkowników posiadających konto również zostanie poinformowany o zmianie w odpowiednim czasie.
  2. Wraz z poinformowaniem o zmianie regulaminu, użytkownik posiadający konto będzie mógł zaakceptować nową treść regulaminu lub wybrać usunięcie konta. W przypadku braku akceptacji regulaminu, dotychczasowe konto może zostać usunięte, jeżeli nie będzie to sprzeczne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Zmiana regulaminu nie ma wpływu na prawa i obowiązki stron, ani inne okoliczności, mające miejsce przed wejściem zmiany w życie.
  4. We wszelkich sprawach, powstałych pomiędzy PTCHD a użytkownikiem, w związku z funkcjonowaniem serwisu internetowego lub objętych regulaminem niniejszym, właściwe jest prawe polskie. Nie dotyczy to jednak spraw pomiędzy PTCHD a konsumentem lub użytkownikiem, który jest konsumentem – w takich przypadkach prawo właściwe wskazują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, nie zaś regulamin.  
  5. Do rozstrzygania spraw powstałych pomiędzy PTCHD a użytkownikiem, w związku z funkcjonowaniem serwisu internetowego lub objętych regulaminem niniejszym, właściwe są sądy, miejscowo właściwe dla siedziby PTCHD. W sprawach zaś pomiędzy PTCHD, a konsumentem lub użytkownikiem, który jest konsumentem, właściwość sądów wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, nie zaś z regulaminu.
  6. Regulamin niniejszy w żadnym miejscu nie ogranicza praw konsumentów lub użytkowników będących konsumentami, uregulowanych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy regulacjami niniejszego regulaminu a przepisami prawa powszechnie obowiązującego, odnoszącymi się do konsumentów, stosować należy wyłącznie przepisy prawa.
  7. Regulamin niniejszy każdorazowo zawierać będzie datę od jakiej obowiązuje w danym brzmieniu oraz linki do wcześniejszych wersji.
  8. Regulamin niniejszy ma zastosowanie od dnia 31.08.2022 r.

Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych to stowarzyszenie naukowe, które powstało w 1965 roku. Zrzesza lekarzy chirurgów dziecięcych oraz lekarzy innych specjalności interesujących się zagadnieniami chirurgii dziecięcej. Celem Towarzystwa jest poszerzanie wiedzy i stworzenie rekomendacji leczenia najczęstszych schorzeń w tej dziedzinie.

Kontakt


Katedra i Klinika Chirurgii i Traumatologii Dziecięcej
ul. Prof. Antoniego Gębali 6, 20-093 Lublin

+48 81 718 53 50

sekretarzptchd@gmail.com

Ważne linki


  • Polityka Prywatności
  • Klauzula RODO
  • Statut Towarzystwa
  • Sprawozdanie finansowe
  • Regulamin serwisu www

© 2022 Polskie Towarzystwo Chirurgii Dziecięcej. Poznań. All Rights Reserved.