PTCHD
Strona główna / Towarzystwo / Regulamin
Regulamin funkcjonowania serwisu internetowego polskiego towarzystwa chirurgów dziecięcych
POSTANOWIENIA OGÓLNE
I. Spis treści
Dalsze paragrafy niniejszego regulaminu dotyczą następujących zagadnień:
- Spis treści
- Definicje
- Cele regulaminu, podstawowe prawa i obowiązki stron, dane osobowe
- Aspekty techniczne funkcjonowania serwisu internetowego
- Świadczenie usług drogą elektroniczną przez PTCHD
- Rejestracja i usunięcie konta
- Procedura rejestracji konta
- Logowanie na konto
- Formularz kontaktowy
- Płatności
- Postępowanie reklamacyjne w sprawach świadczenia usług drogą elektroniczną
- Tryby i podmioty właściwe do pozasądowego rozpatrywania spraw konsumentów
- Zmiana regulaminu, prawo i sądy właściwe
II. Definicje
- Ilekroć w regulaminie niniejszym pojawią się następujące sformułowania, należy je rozumieć w sposób wskazany poniżej:
- adres e-mail PTCHD – to sekretarzptchd@gmail.com
- checkbox – funkcja serwisu internetowego w postaci interaktywnego pola, którego zaznaczenie jako aktywne umożliwia złożenie oświadczenia woli lub wiedzy o określonej treści,
- członekPTCHD – członek zwyczajny lub członek honorowy PTCHD w myśl statutu PTCHD,
- gość – osoba fizyczna, osoba fizyczna działająca w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, przeglądająca serwis internetowy bez zalogowania,
- hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, pozwalających na rejestrację i zalogowanie do konta,
- konsument – osoba fizyczna, dokonującą z PTCHD czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym działająca jako użytkownik,
- konto – funkcja serwisu internetowego, po skorzystaniu z której użytkownicy będą mieli możliwość korzystania z serwisu w szerszym zakresie, w tym dokonywania płatności,
- nazwa użytkownika – dowolny ciąg znaków alfanumerycznych, używanych obok adresu e-mail do logowaniu do konta,
- oddział PTCHD – jednostka organizacyjna PTCHD, wskazana jako oddział PTCHD w rejestrze stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego,
- PTCHD – Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych, z siedzibą przy ul. Borowskiej 213, 50-556 Wrocław, NIP: 7292548233, REGON: 00081238200000, wpisane do rejestru stowarzyszeń, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000014184,
- regulamin – niniejszy regulamin,
- serwis internetowy – platforma teleinformatyczna działająca pod adresem ptchd.pl, poprzez którą można zarejestrować konto, zalogować się na swoje konto, zgłosić chęć przystąpienia do PTCHD, zapoznać się z informacjami dotyczącymi PTCHD, opłacić składkę członkowską, zapoznać się z zasadami ochrony danych osobowych obowiązującymi w PTCH,
- statut PTCHD – akt prawny w formie statutu, o którym mowa w przepisach art. 9 i następnych ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku – Prawo o stowarzyszeniach, który określa główne cele i sposoby funkcjonowania PTCHD,
- usługi świadczone drogą elektroniczną – usług świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłane i otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne oraz ustawy 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- użytkownik – osoba korzystająca z serwisu internetowego jako gość lub zalogowany użytkownik serwisu lub kontaktująca się z PTCHD za pośrednictwem adresu e-mail PTCHD,
- zalogowany użytkownik – użytkownik po zalogowaniu na konto.
III. Cele regulaminu, podstawowe prawa i obowiązki stron, dane osobowe
- Regulamin niniejszy określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez PTCHD oraz zasady funkcjonowania serwisu internetowego, w tym zasady: zakładania konta (rejestracji) i jego usuwania, korzystania z serwisu internetowego, dokonywania płatności, składania reklamacji, a także inne prawa i obowiązki PTCHD oraz użytkowników.
- Podstawowe cele i zasady funkcjonowania PTCHD zawarte są w statucie PTCHD, który określa m.in. kto może zostać członkiem PTCHD, jak przebiega procedura uzyskania członkostwa oraz kiedy następuje utrata członkostwa.
- Użytkownicy mogą się kontaktować z PTCHD we wszelkich kwestiach związanych z niniejszym regulaminem, serwisem internetowym, jak i innych kwestiach, w następujący sposób:
- drogą telefoniczną pod numerem: +48 61 849 15 78
- drogą mailową pod adresem: sekretarzptchd@gmail.com
- pocztą tradycyjną pod adresem: Klinka Chirurgii i Urologii Dziecięcej, ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław,
- poprzez formularz kontaktowy, dostępny w serwisie internetowym.
- PTCHD nieodpłatnie udostępnia regulamin użytkownikom przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także, na ich żądanie, udostępnia go w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się użytkownik.
- Po otrzymaniu prośby w tym zakresie, PTCHD wyjaśni znaczenie poszczególnych postanowień niniejszego regulaminu.
- Administratorem, który przetwarza dane osobowe użytkowników jest Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych, z siedzibą przy ul. Borowskiej 213, 50-556 Wrocław, NIP: 7292548233, REGON: 00081238200000, wpisane do rejestru stowarzyszeń, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
- W zakresie płatności, administratorem danych osobowych użytkowników jest PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935.
- Regulamin płatności serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. dostępny jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci
- Klauzula informacyjna serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. dostępna jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/rodo
- PTCHD przetwarza dane osobowe oraz korzysta z plików cookies na zasadach wskazanych w Polityce Prywatności, którą można znaleźć pod następującym adresem: [link].
IV. Aspekty techniczne funkcjonowania serwisu internetowego
- Do prawidłowego korzystania z serwisu internetowego użytkownik powinien posiadać urządzenia pozwalające na korzystanie z zasobów sieci Internetu oraz przeglądarki internetowej z włączoną obsługą JavaScript, takiej jak m.in.: Google Chrome w wersji numer 24 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji numer 14 lub nowszej, Internet Explorer w wersji numer 11 i nowszej – Microsoft Edge, Safari w wersji numer 10 lub nowszej.
- Wypełniając obowiązek wynikający z przepisów powszechnie obowiązującego prawa PTCHD informuje, iż do ryzyka związanego z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem serwisu internetowego lub adresu e-mail PTCHD należy zaliczyć m.in.: wirusy komputerowe, próby wyłudzeń, kradzież danych, kradzież środków pieniężnych, programy szpiegujące, a nadto wszelkie inne bezprawne działania osób trzecich, które mogą się skończyć szkodą materialną lub niematerialną po stronie użytkownika.
- PTCHD podejmuje wszelkie zgodne z prawem działania w celu zminimalizowania ryzyka wskazanego w ust. 2 powyżej. Dodatkowe informacje w tym zakresie, każdy może uzyskać po wysłaniu w tym przedmiocie zapytania do PTCHD.
- Użytkownik zobowiązuje się nie wykorzystywać adresu e-mail PTCHD, serwisu internetowego ani żadnej jego części, jak również jakichkolwiek innych elektronicznych i teleinformatycznych platform używanych przez PTCHD, w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi prawa, w tym w żaden ze sposobów wskazanych w ust. 2 oraz do niedostarczania za ich pośrednictwem jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
V. Świadczenie usług drogą elektroniczną przez PTCHD
- Podczas korzystania z serwisu internetowego użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, świadczonych przez PTCHD. Przy korzystaniu z płatności użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną przez właścicieli danej strony internetowej. Regulaminy świadczenia usług drogą elektronicznych przez dane strony zawartey zostały poniżej:
- https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje rozwiązana m. in. gdy:
- użytkownik zwrócił się do PTCH z wnioskiem o usunięcie konta i konto to zostało usunięte,
- PTCHD usunęło konto użytkownika z uwagi na naruszanie przez niego przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- konto użytkownika zostało usunięte w sytuacjach wskazanych w regulaminie,
- skutek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- PTCHD zapewnia działanie serwisu internetowego, którym się posługuje, umożliwiając nieodpłatnie użytkownikowi:
- w razie, gdy wymaga tego właściwość usługi:
- korzystanie przez użytkownika z usługi świadczonej drogą elektroniczną w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na tą usługę, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych odpowiednich dla właściwości świadczonej usługi,
- jednoznaczną identyfikację stron usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz potwierdzenie faktu złożenia oświadczeń woli i ich treści, niezbędnych do zawarcia drogą elektroniczną umowy o świadczenie tej usługi.
- zakończenie, w każdej chwili, korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną.
- w razie, gdy wymaga tego właściwość usługi:
- PTCHD może umieszczać w serwisie internetowym informacje handlowe. Informacja handlowa będzie wówczas wyraźnie wyodrębniana i oznaczana w sposób niebudzący wątpliwości, że jest to informacja handlowa oraz będzie zawierać:
- oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz jego adresy elektroniczne;
- wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a także jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z tych korzyści, o ile są one składnikiem oferty;
- wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia.
VI. Rejestracja i usunięcie konta
- Zarejestrować konto w serwisie internetowym mogą członkowie PTCHD lub osoby chcące zostać członkiem PTCHD.
- W celu rejestracji konta użytkownik powinien postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi w serwisie internetowym. Jeżeli konto chce założyć członek PTCHD, który zgodnie ze statutem PTCHD jest zwolniony od ponoszenia składki, przed założeniem konta winien się on skontaktować na adres e-mail PTCHD.
- Jeżeli osoba dokonująca rejestracji konta nie spełnia wymogów wskazanych w statucie PTCHD i braki te nie zostaną usunięte, tzn. PTCHD nie przyzna danej osobie statusu członka PTCHD, zwrócone zostaną na rzecz tej osoby środki, chyba że co innego wynika ze statutu PTCHD lub z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a założone przez tą osobę konto zostanie usunięte, jeżeli nie będzie to sprzeczne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
- Usunięcie z listy członków PTCHD będzie wiązało się z automatycznym usunięciem konta, chyba że z przepisów powszechnie obowiązującego prawa wynika co innego. Osoba, której konto zostało usunięte będzie mogła ponownie je założyć po uregulowaniu kwestii członkostwa z PTCHD.
- Konto może być również usunięte, jeżeli umieszczane na nim lub za jego pośrednictwem treści naruszają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, bądź konto w inny sposób jest wykorzystywane w sposób sprzeczny z prawem, w szczególności w przypadkach wskazanych w 4 ust. 2 i 4 regulaminu.
- PTCHD będzie informowało użytkowników o usunięciu ich konta z 14 dniowym wyprzedzeniem, chyba że konto zostaje usunięte na skutek naruszenia przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a samo usunięcie konta nie narusza w tym przypadku tych przepisów.
- Konto będzie usuwane przez PTCHD na każde żądanie użytkownika, niezwłocznie, chyba że coś innego wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
VII. Procedura rejestracji konta
- Jeżeli rejestracja konta dokonywana jest przez członka PTCHD lub użytkownika, który zgodnie ze statutem PTCHD nie został zwolniony od ponoszenia składki, powinna ona przebiegać w sposób opisywany kolejno w serwisie internetowym.
- W pierwszej kolejności użytkownik winien wskazać, czy jest rezydentem czy specjalistą, klikając odpowiedni przycisk.
- Po kliknięciu odpowiedniego przycisku użytkownik przeniesiony zostaje na stronę wskazującą wysokość składki dla danego rodzaju członka.
- Jeżeli użytkownik zgadza się na daną wysokość składki powinien kliknąć przycisk „Przejdź do kasy” lub inny o podobnym znaczeniu.
- Następnie użytkownik powinien wypełnić formularz rejestracyjny, poprzez wskazanie obowiązkowo:
- Imienia,
- Nazwiska,
- Kraju, w którym znajduje się jego adres do doręczeń,
- Województwa, w którym znajduje się adres do doręczeń,
- Miasta, w który znajduje się jego adres do doręczeń,
- Kodu pocztowego dla adresu do doręczeń,
- Ulicy, na której znajduje się adres do doręczeń,
- Adresu email,
- Numeru telefonu,
- Numeru wykonywania zawodu,
- Oddziału PTCHD, do jakiego się należy lub do jakiego chce się należeć, zgodnie z postanowieniami statutu PTCHD,
- Nazwy użytkownika,
- Hasła,
- W przypadku podania błędnych lub niepełnych danych prawidłowe świadczenie przez PTCHD usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym dokonywanie płatności, może okazać się niemożliwe.
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego użytkownik musi, poprzez kliknięcie odpowiedniego checkboxa:
- zaakceptować regulamin płatności serwisu DOTPAY prowadzonego przez PayPro S.A. dostępny pod adresem https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci oraz potwierdzić zapoznanie się z tym regulaminem,
- zaakceptować regulamin i potwierdzić zapoznanie się z nim,
- zaakceptować politykę prywatności, dostępną pod adresem [odnośnik], i potwierdzić zapoznanie się z nią,
- zaakceptować statut PTCHD, dostępny pod adresem [odnośnik], i potwierdzić zapoznanie się z nim.
- Następnie, po kliknięciu przycisku „Kupuję i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu, konto zostaje zarejestrowane, a użytkownik zostaje przeniesiony na stronę internetową https://ssl.dotpay.pl/t2/, gdzie powinien wskazać w jaki sposób chce dokonać płatności, wskazać swoje dane osobowe, zaakceptować wymagane oświadczenia oraz kliknąć przycisk „Zapłać” lub inny wyświetlony, o tym znaczeniu.
- Następnie użytkownik może zostać przeniesiony na stronę swojego banku, za pośrednictwem którego dokonuje płatności.
- O zarejestrowaniu konta użytkownik zostaje zawiadomiony e-mailem.
- Po zarejestrowaniu konta jest ono weryfikowane przez PTCHD. Jeżeli dana osoba nie może zostać członkiem PTCHD jej konto może zostać usunięte, jeżeli nic innego nie wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
VIII. Logowanie na konto
- Po skutecznym zarejestrowaniu konta użytkownik ma możliwość zalogować się na konto.
- Zalogowanie następuje poprzez każdorazowe wpisanie w odpowiednich miejscach serwisu internetowego nazwy użytkownika lub adresu e-mail użytkownika oraz hasła.
- Po zalogowaniu użytkownik zalogowany, uzyskuje możliwość edycji swojego konta oraz innych dodatkowych funkcji serwisu internetowego.
- Użytkownik może wybrać opcję „Zapamiętaj mnie”, dzięki której nie będzie musiał każdorazowo wpisać wszystkich danych niezbędnych do logowania – należy jednak pamiętać, iż wybór tej opcji może ułatwić dostęp do konta osobom trzecim.
- Jeżeli użytkownik zapomniał hasła do swojego konta, może skorzystać z funkcji serwisu internetowego „Zresetuj hasło”, dzięki której, po wpisaniu adresu e-mail podanego przy rejestracji w formularzu rejestracyjnym, na ten adres e-mail podany zostanie link do strony internetowej, na której możliwe będzie wygenerowanie nowego hasła.
IX. Formularz kontaktowy
Użytkownik może się skontaktować z PTCHD również za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w serwisie internetowym.
- Aby skorzystać z formularza kontaktowego konieczne jest wskazanie adresu e-mail, oraz treści wiadomości. Można dodatkowo wskazać również swoje imię i nazwisko oraz temat wiadomości. Niewskazanie albo błędne wskazanie, którejś z powyższych pozycji może stanowić przeszkodę w komunikacji z PTCHD, w tym może wpłynąć na brak otrzymania odpowiedzi.
- Przy wypełnianiu formularza kontaktowego użytkownik może wybrać opcję, poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa, wysłania na jego adres mailowy, kopii wysyłanej przez niego wiadomości.
- Przed wysłaniem wiadomości użytkownik musi jednak, poprzez kliknięcie odpowiedniego checkboxa:
- zaakceptować regulamin i potwierdzić zapoznanie się z nim,
- zaakceptować politykę prywatności, dostępną pod adresem [odnośnik], i potwierdzić zapoznanie się z nią,
- wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, podanych w formularzu kontaktowym i w treści wiadomości.
X. Płatności
Dokonywanie opłat na rzecz PTCHD odbywa się zgodnie ze statutem PTCHD oraz uchwałami PTCHD w tym zakresie.
- Drogą elektroniczną przyjmowane są zarówno roczne jak i jednorazowe składki członkowskie, których wysokość określa PTCHD.
- Poprzez serwis internetowy PTCHD można opłacić składki na następujące sposoby:
- płatność przelewem – jest to klasyczny przelew poprzez stronę internetową należącą do PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań.
- płatność kartą – poprzez serwis Dotpay, należącąy PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań. Kwota płatności jest pobierana z karty w chwili realizacji zamówienia po akceptacji dokonanej przez serwis Dotpay.
- płatność kodem BLIK lub metodą szybkiej płatności – poprzez serwis Dotpay należący do PayPro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań.
- Informacja o przyjęciu płatności jest przesłana użytkownikowi na jego adres e-mail.
- W razie jakichkolwiek pytań, uwag i propozycji w zakresie płatności można się skontaktować z PTCHD na jeden ze sposobów wskazanych w § 3 ust. 3 regulaminu.
XI. Postępowanie reklamacyjne w sprawach świadczenia usług drogą elektroniczną
- Każdy z użytkowników może złożyć reklamacje w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przez PTCHD lub podmioty obsługujące płatność. Przy reklamacjach składanych na podmioty obsługujące płatność PTCHD będzie pełniło wyłącznie rolę pośrednika między użytkownikiem a tym podmiotem, chyba że reklamacja ta będzie dotyczyła kwestii, które winne być rozpatrzone przez PTCHD, np. w przypadku wpłacenia składki w zbyt wysokiej kwocie.
- Reklamacja może być złożona do PTCHD w dowolny sposób, w tym na jeden ze sposobów, wskazanych w 3 ust. 3 regulaminu.
- W reklamacji użytkownik powinien wskazać przynajmniej, należące do niego:
- imię i nazwisko,
- adres do doręczeń lub adres do komunikacji (może być to adres e-mail),
- opis okoliczności, uzasadniającej reklamację, w tym datę jej zauważenia i wystąpienia.
- Elementy wskazane w ust. 3 paragrafu niniejszego nie są wymagane, ale bez nich rozpatrzenie reklamacji lub poinformowanie o jej rozpatrzeniu może okazać się utrudnione lub niemożliwe.
- PTCHD rozpatruje reklamację niezwłocznie i informuje użytkownika o sposobie jej rozpatrzenia w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia reklamacji do PTCHD.
- Jeżeli reklamacja dotyczy płatności i PTCHD stwierdzi, iż uiszczona opłata winna być zwrócona w całości lub części, PTCHD zwróci należną kwotę w terminie 14 dni od wpłynięcia reklamacji do PTCHD, chyba że PTCHD nie będzie posiadało danych do zwrotu (np. numer rachunku bankowego) – wówczas zwrot nastąpi w terminie 14 dni od uzyskania tych danych, o które PTCHD zwróci się do reklamującego.
- Regulaminy podmiotów obsługujących płatność z tytułu członkostwa PTCHD mogą przewidywać inne warunki i terminy rozpatrzenia reklamacji.
XII. Tryby i podmioty właściwe do pozasądowego rozpatrywania spraw konsumentów
- Konsumentowi lub użytkownikowi, który jest konsumentem, jeżeli wejdzie on w spór z PTCHD lub podmiotem obsługującym płatności, przysługują poza postępowaniem sądowym także inne, niżej wskazane pozasądowe sposoby rozstrzygania tych sporów:
- wniosek o rozstrzygnięcie sporu przez polubowny sąd działający przy Inspekcji Handlowej (kontakt m.in.: https://wiih.ibip.wroc.pl/public/) lub Izbie Gospodarki Elektronicznej (kontakt m.in. mediacjeeizby.pl)
- wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (kontakt m.in. https://wiih.ibip.wroc.pl/public/).
- Konsument skorzystać także może z:
- bezpłatnej pomoc organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, takich jak:
- Federacja Konsumentów (kontakt m.in: sekretariat@federacja-konsumentow.org.pl, 800 007 707),
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (kontakt m.in.: porady@dlakonsumentow.pl, http://www.konsumenci.org/).
- pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów, która jest również bezpłatna i której szczegółowe zasady dostępne są w siedzibach rzeczników lub na ich stronach internetowych,
- bezpłatnej pomoc organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, takich jak:
- Inne porady konsument może także znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, działającego pod adresem www.uokik.gov.pl.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
XIII. Zmiana regulaminu, prawo i sądy właściwe
- W przypadku konieczności zmiany regulaminu niniejszego, każdy z użytkowników serwisu, który posiada konto, zostanie poinformowany o planowanej zmianie na 21 dni przed jej wejściem w życie – chyba, że przepisy powszechnie obowiązującego prawa, decyzja sądu lub innego organu państwowego, wymaga jej wcześniejszego wyjścia w życie. Wówczas jednak każdy z użytkowników posiadających konto również zostanie poinformowany o zmianie w odpowiednim czasie.
- Wraz z poinformowaniem o zmianie regulaminu, użytkownik posiadający konto będzie mógł zaakceptować nową treść regulaminu lub wybrać usunięcie konta. W przypadku braku akceptacji regulaminu, dotychczasowe konto może zostać usunięte, jeżeli nie będzie to sprzeczne z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
- Zmiana regulaminu nie ma wpływu na prawa i obowiązki stron, ani inne okoliczności, mające miejsce przed wejściem zmiany w życie.
- We wszelkich sprawach, powstałych pomiędzy PTCHD a użytkownikiem, w związku z funkcjonowaniem serwisu internetowego lub objętych regulaminem niniejszym, właściwe jest prawe polskie. Nie dotyczy to jednak spraw pomiędzy PTCHD a konsumentem lub użytkownikiem, który jest konsumentem – w takich przypadkach prawo właściwe wskazują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, nie zaś regulamin.
- Do rozstrzygania spraw powstałych pomiędzy PTCHD a użytkownikiem, w związku z funkcjonowaniem serwisu internetowego lub objętych regulaminem niniejszym, właściwe są sądy, miejscowo właściwe dla siedziby PTCHD. W sprawach zaś pomiędzy PTCHD, a konsumentem lub użytkownikiem, który jest konsumentem, właściwość sądów wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, nie zaś z regulaminu.
- Regulamin niniejszy w żadnym miejscu nie ogranicza praw konsumentów lub użytkowników będących konsumentami, uregulowanych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy regulacjami niniejszego regulaminu a przepisami prawa powszechnie obowiązującego, odnoszącymi się do konsumentów, stosować należy wyłącznie przepisy prawa.
- Regulamin niniejszy każdorazowo zawierać będzie datę od jakiej obowiązuje w danym brzmieniu oraz linki do wcześniejszych wersji.
- Regulamin niniejszy ma zastosowanie od dnia 31.08.2022 r.