Polityka prywatności serwisu www.ptchd.pl
POSTANOWIENIA OGÓLNE
I. Spis treści
Dalsze paragrafy niniejszej Polityki prywatności dotyczą następujących zagadnień:
- Spis treści
- Informacje wstępne
- Administrator
- Kontakt z administratorem
- Administrator w zakresie płatności
- Znaczenie sformułowań, użytych w Polityce prywatności
- Przepisy, zgodnie z którymi przetwarzamy Państwa dane osobowe
- Podstawy, na jakich przetwarzamy Państwa dane osobowe
- Dane osobowe, jakie są przez nas przetwarzane
- Dane osobowe użytkowników zakładających konto
- Dane osobowe użytkowników używających formularza kontaktowego
- Dane osobowe gości
- Przekazywanie Państwa danych osobowych podmiotom trzecim
- Przekazywanie Państwa danych do krajów spoza EOG lub do organizacji międzynarodowych, profilowanie, automatyzacja decyzji
- Prawa przysługujące osobom, których dane osobowe przetwarza PTCHD
- Terminy rozpatrywania i wykonywania żądań
- Czas, przez jaki przetwarzamy Państwa dane osobowe i sposoby ich usunięcia
- Rodzaje i zastosowania plików cookies w serwisie internetowym
- Zmiana Polityki prywatności, jej moc obowiązująca
II. Informacje wstępne
- Uprzejmie informujemy, że przetwarzamy Państwa dane osobowe, w celu i w sposób opisany w niniejszym dokumencie, zwanym dalej „Polityką prywatności”. Niniejsza Polityka prywatności dotyczy wyłącznie przetwarzania danych osobowych osób, korzystających z serwisu internetowego działającego pod adresem PTChD.pl. Jeżeli chcą się Państwo zapoznać ze szczegółowymi zasadami przetwarzania danych osobowych np. członków PTCHD, należy skontaktować się z Polskim Towarzystwem Chirurgów Dziecięcych na jeden ze sposobów, wskazanych w § 4 niniejszej Polityki Prywatności.
- PTCHD nieodpłatnie udostępnia Politykę prywatności użytkownikom, a także, na ich żądanie, udostępnia ją w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Polityki prywatności za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się użytkownik.
- Na Państwa prośbę wyjaśnimy znaczenie poszczególnych postanowień niniejszej Polityki prywatności.
- Osobne zasady ochrony danych osobowych mogą obowiązać u podmiotów trzecich, do których stron linki znajdują się w serwisie internetowym PTCHD. Na strony te składają się m.in.:
- http://przypadkimedyczne.pl/home
- https://www.dotpay.pl/
III. Administrator
Administratorem, który przetwarza Państwa dane osobowe, jest Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych z siedzibą pod adresem: Klinika Chirurgii i Urologii Dziecięcej ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław, NIP: 7292548233, REGON: 00081238200000, wpisane do rejestru stowarzyszeń, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000014184, inaczej zwane w dalszej części Polityki Prywatności: PTCHD.
IV. Kontakt z administratorem
- Z wyżej wskazanym administratorem danych – PTCHD, mogą się Państwo skontaktować we wszelkich kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych jak i innych kwestiach:
- drogą telefoniczną pod numerem: +48 61 849 15 78
- faxem pod numerem: 717 703 003
- drogą mailową pod adresem: [sekretarzptchd@gmail.com]
- pocztą tradycyjną pod adresem: Klinika Chirurgii i Urologii Dziecięcej ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław
- poprzez formularz kontaktowy, dostępny w serwisie internetowym.
V. Administrator w zakresie płatności
- Jeżeli przez serwis internetowy PTCHD dokonują Państwo płatności, administratorem Państwa danych w tym zakresie jest PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935.
- Regulamin płatności serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. z o.o. dostępny jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci
- Klauzula informacyjna serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. dostępna jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/rodo
VI. Znaczenie sformułowań, użytych w Polityce prywatności
- Ilekroć w Polityce niniejszej pojawią się następujące sformułowania, należy je rozumieć w sposób wskazany poniżej:
- administrator – PTCHD, czyli Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych, z siedzibą pod adresem: Klinika Chirurgii i Urologii Dziecięcej ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław, NIP: 7292548233, REGON: 00081238200000, wpisane do rejestru stowarzyszeń, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000014184,
- administrator w zakresie płatności - PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935
- adres e-mail PTCHD – to [sekretarzptchd@gmail.com],
- członekPTCHD – członek zwyczajny lub członek honorowy PTCHD, w myśl statutu PTCHD,
- dane osobowe - wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (inaczej zwaną również osobą, której dane dotyczą); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej,
- dane szczególnej kategorii - dane osobowe, ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, dane genetyczne, dane biometryczne w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby,
- gość – osoba fizyczna, osoba fizyczna działająca w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, przeglądająca serwis internetowy bez zalogowania,
- konsument – osoba fizyczna, dokonującą z PTCHD czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym działająca jako użytkownik,
- konto – funkcja serwisu internetowego, po skorzystaniu z której użytkownicy będą mieli możliwość korzystania z serwisu w szerszym zakresie, w tym dokonywania płatności,
- nazwa użytkownika – dowolny ciąg znaków alfanumerycznych, używanych obok adresu e-mail do logowania na konto,
- odbiorca danych - to osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, któremu ujawnia się dane osobowe,
- oddział PTCHD – jednostka organizacyjna PTCHD, wskazana jako oddział PTCHD w rejestrze stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego,
- Polityka prywatności - niniejsza Polityka Prywatności Polskiego Towarzystwa Chirurgów Dziecięcych,
- przetwarzanie danych osobowych - operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taka jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie,
- PTCHD – Polskie Towarzystwo Chirurgów Dziecięcych, z siedzibą: Klinika Chirurgii i Urologii Dziecięcej ul. Borowska 213, 50-556 Wrocław, NIP: 7292548233, REGON: 00081238200000, wpisane do rejestru stowarzyszeń, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000014184,
- RODO - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
- serwis internetowy – platforma teleinformatyczna działająca pod adresem ptchd.pl, poprzez którą można zarejestrować konto, zalogować się na swoje konto, zgłosić chęć przystąpienia do PTCHD, zapoznać się z informacjami dotyczącymi PTCHD, opłacić składkę członkowską, zapoznać się z zasadami ochrony danych osobowych obowiązującymi w PTCHD,
- statut PTCHD – akt prawny w formie statutu, o którym mowa w przepisach art. 9 i następnych ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku – Prawo o stowarzyszeniach, na który określa główne cele i sposoby funkcjonowania PTCHD,
- użytkownik – osoba fizyczna, osoba fizyczna działająca w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej korzystająca z serwisu internetowego jako gość lub zalogowany użytkownik serwisu lub kontaktująca się z PTCHD za pośrednictwem adresu e-mail PTCHD,
- zalogowany użytkownik – użytkownik po zalogowaniu na konto.
VII. Przepisy, zgodnie z którymi przetwarzamy Państwa dane osobowe
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie
z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej również: RODO) oraz zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000). - Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, mogą Państwo zwrócić się do nas na jeden ze sposobów wskazanych w 4 powyżej lub zapoznać się z aktami prawnymi, wskazanymi w ust. 1 powyżej.
- Dostęp do Państwa danych będą posiadać tylko osoby upoważnione przez administratora i wszystkie one będą przetwarzać je zgodnie z przepisami prawa oraz niniejszą Polityką prywatności.
PODSTAWA PRZETWARZANIA PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH, JAKIE DANE PRZETWARZAMY, CELE I CZAS PRZETWARZANIA
VIII. Podstawy, na jakich przetwarzamy Państwa dane osobowe
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków (które wynikają z art. 6 ust. 1 RODO):
- osoba (czyli Państwo), której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów,
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
- przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej,
- przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
- przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
IX. Dane osobowe, jakie są przez nas przetwarzane
- To, jakie Państwa dane osobowe przetwarzamy, zależy od tego, w jakiej relacji
w stosunku do PTCHD Państwo pozostają – zasadniczo można zaś wyróżnić trzy grupy takich relacji, które zostały opisane w paragrafach od 10 do 12 poniżej. Praktycznie wszystkie przetwarzane przez nas dane to tzw. dane zwykłe, chyba że w formularzu kontaktowym wskażą Państwo informacje (czego nie wymagamy i nie zalecamy) ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, Państwa dane genetyczne lub biometryczne. Najczęściej przetwarzamy przy tym Państwa dane osobowe w celu wykonania umowy (np. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną - punkt 1.2. 8 Polityki prywatności) oraz w celu wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (punkt 1.6. § 8 Polityki prywatności), jak również na podstawie Państwa zgody (punkt 1.1. § 8 Polityki prywatności). - Podanie przez Państwa danych osobowych nie jest obowiązkowe, ale jeżeli odmówią Państwo podania danych osobowych, wówczas m.in. wykonanie umowy z administratorem lub administratorem w zakresie płatności może okazać się niemożliwe, podobnie jak niemożliwe może się okazać wypełnienie innych praw
i obowiązków Państwa lub administratora oraz administratora w zakresie płatności.
X. Dane osobowe użytkowników zakładających konto
- W zakresie użytkowników zakładających konto przetwarzamy następujące dane osobowe, które należą do Państwa:
- imię,
- nazwisko,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- adres do doręczeń (państwo, województwo, kod pocztowy, miasto, ulica wraz z numerem bloku i lokalu),
- numer wykonywania zawodu,
- przynależność do określonego oddziału PTCHD,
- adres IP,
- nazwa użytkownika,
- status rezydenta, specjalisty, emeryta lub członka honorowego
- Wyżej wskazane w ustępie 1 dane osobowe przetwarzamy w następujących celach:
- wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy - 8 punkt 1.2. Polityki prywatności),
- wykonywanie praw i obowiązków członka PTCHD – rozpatrzenie deklaracji członkowskiej, prowadzenie ewidencji członków oraz realizacja zadań statutowych m.in. rozwoju i promowania chirurgii dziecięcej, dokształcania członków PTCHD, szerzenia zdobyczy nauki, reprezentowania interesów członków oraz ich środowiska zawodowego wobec organów państwowych i samorządowych, organizowania konferencji, konkursów, zjazdów naukowych, współpracy z innymi jednostkami naukowymi (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią - 8 punkt 1.6. Polityki prywatności),
- monitorowanie i zbieranie płatności (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią - 8 punkt 1.2. i 1.6. Polityki prywatności),
- przesyłanie informacji o konferencjach, wydarzeniach i innych działaniach podejmowanych przez PTCHD i jego partnerów (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią - 8 punkt 1.2. i 1.6. Polityki prywatności),
- czynności analityczne (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią - 8 punkt 1.6. Polityki prywatności).
XI. Dane osobowe użytkowników używających formularza kontaktowego
- W zakresie użytkowników komunikujących się przez formularz kontaktowy przetwarzamy następujące dane osobowe, które należą do Państwa:
- imię,
- nazwisko,
- adres e-mail,
- adres IP.
- Wyżej wskazane w ustępie 1 dane przetwarzamy w następujących celach:
- wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy - 8 punkt 1.2. Polityki prywatności),
- wykonywanie praw i obowiązków członka PTCHD – rozpatrzenie deklaracji członkowskiej, prowadzenie ewidencji członków oraz realizacja zadań statutowych m.in. rozwoju i promowania chirurgii dziecięcej, dokształcania członków PTCHD, szerzenia zdobyczy nauki, reprezentowania interesów członków oraz ich środowiska zawodowego wobec organów państwowych i samorządowych, organizowania konferencji, konkursów, zjazdów naukowych, współpracy z innymi jednostkami naukowymi (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią - 8 punkt 1.6. Polityki prywatności),
- monitorowanie i zbieranie płatności (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią oraz - 8 punkt 1.2. i 1.6. Polityki prywatności),
- przesyłanie informacji o konferencjach, wydarzeniach i innych działaniach podejmowanych przez PTCHD i jego partnerów, inna działalność informacyjna (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy lub przetwarzanie niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią oraz - 8 punkt 1.2. i 1.6. Polityki prywatności. Jeżeli zaś w treści wiadomości wpiszą Państwo swoje dane osobowe szczególnej kategorii (czego nie zalecamy), w tym ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, dane genetyczne i dane biometryczne, to będą one przetwarzane na podstawie Państwa zgody (§ 8 punkt 1.1. Polityki prywatności)).
- czynności analityczne (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią - 8 punkt 1.6. Polityki prywatności).
XII. Dane osobowe gości
- W zakresie użytkowników będących gośćmi, komunikujących się przez formularz kontaktowy, przetwarzamy następujące dane osobowe, które należą do Państwa:
- adres IP,
- Wyżej wskazane dane przetwarzamy w następujących celach:
- wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy - 8 punkt 1.2. Polityki prywatności),
- czynności analityczne (podstawa przetwarzania dla tego celu: przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią - 8 punkt 1.6. Polityki prywatności).
XIII. Przekazywanie Państwa danych osobowych podmiotom trzecim
- Państwa dane osobowe przekazujemy podmiotom trzecim jedynie wówczas, gdy jest to konieczne do zawarcia lub wykonania umowy, realizacji uzasadnionych interesów administratora danych lub gdy konieczność taka wynika z obowiązujących przepisów prawa (w tym z punktów 1.1.-1.6. 8 Polityki prywatności), nawet wówczas jednak przekazujemy te dane z zachowaniem zasady adekwatności, czyli przesyłamy tylko niezbędne w danym przypadku dane, nie zaś wszystkie znajdujące się w naszym posiadaniu.
- Dane osobowe mogą być przekazane w szczególności następującym podmiotom: organom administracji i instytucjom państwowym (takim jak Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, sądy, Krajowy Rejestr Sądowy), zleceniobiorcom, pracownikom, kontrahentom, innym podmiotom wykonującym dla administratora usługi (kancelarii prawnej, obsłudze księgowej).
XIV. Przekazywanie Państwa danych do krajów spoza EOG lub do organizacji międzynarodowych, profilowanie, automatyzacja decyzji
- Choć my nie przekazujemy Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowych, nie są one przez nas profilowane i nie podejmuje się na podstawie podanych przez Państwa danych osobowych decyzji w sposób zautomatyzowany to jednak Państwa dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej, profilowane lub mogą być podejmowane na ich podstawie decyzje w sposób automatyczny przez podmioty pośredniczące w relacjach pomiędzy nami a Państwem. Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych u tych podmiotów, mogą się Państwo dowiedzieć na ich stronach internetowych, do których linki podano poniżej:
- PayPro S.A. siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań (administrator w zakresie płatności):
- Regulamin płatności serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. dostępny jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/regulamin_platnosci
- Klauzula informacyjna serwisu Dotpay prowadzonego przez PayPro S.A. dostępna jest pod adresem: https://ssl.dotpay.pl/t2/cloudfs1/magellan_media/rodo
- H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań (podmiot hostujący serwis internetowy):
- PayPro S.A. siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań (administrator w zakresie płatności):
XV. Prawa przysługujące osobom, których dane osobowe przetwarza PTCHD
- Jeżeli przepisy powszechnie obowiązującego prawa nie stanowią inaczej, mają Państwo prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich bezpłatnej kopii,
- sprostowania danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych (przy czym mogą Państwo żądać ograniczenia przetwarzania danych w przypadku, gdy administrator danych: jest w posiadaniu nieprawidłowych danych bądź przetwarza dane bez podstawy prawnej do ich przetwarzania, a także w przypadku Państwa sprzeciwu co do dalszego przetwarzania danych lub gdy nie chcą Państwo żądać usunięcia danych z uwagi na późniejszą możliwość wystąpienia potrzeby ich wykorzystania przy ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń),
- żądania usunięcia danych, jeżeli brak jest podstaw uprawniających do ich przetwarzania,
- przenoszenia danych do innego podmiotu,
- sprzeciwu co do przetwarzania Państwa danych osobowych z uwagi na Państwa szczególną sytuację, wobec przetwarzania danych na podstawie wskazanej w punktach 1.5. i 1.6. 8 Polityki prywatności,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, https://uodo.gov.pl/) lub innego organu nadzorczego, w razie niezgodnego z prawem przetwarzania danych przez administratora,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie to odbywa się na podstawie wskazanej w punkcie 1.1. 8 Polityki prywatności lub jeżeli osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach.
XVI. Terminy rozpatrywania i wykonywania żądań
- Co do zasady rozpatrujemy i wykonujemy żądania osoby, której dane są przetwarzane, niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż miesiąc, chyba że przepisy prawa przewidują termin krótszy.
- W razie wystąpienia potrzeby przedłużenia ponad jeden miesiąc terminu na rozpatrzenie żądania osoby, której dane są przetwarzane, informujemy taką osobę o przedłużeniu terminu.
- W razie spełnienia żądania osoby informujemy ją o tym, w wyżej wskazanych terminach.
- W razie zaistnienia podstaw do odmowy spełnienia żądania osoby, informujemy taką osobę w wyżej wskazanych terminach o:
- negatywnym rozpatrzeniu żądania,
- prawach przysługujących takiej osobie w związku z odmową.
- Jeżeli żądania zgłosiła osoba, której danych nie przetwarzamy, informujemy taką osobę o nieprzetwarzaniu jej danych, w wyżej wskazanych terminach.
- Jeżeli nie podejmiemy działań w związku z żądaniem osoby, której dane dotyczą, to niezwłocznie – najpóźniej w terminie miesiąca od otrzymania żądania – informujemy osobę, której dane dotyczą, o powodach niepodjęcia działań oraz o możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego.
XVII. Czas, przez jaki przetwarzamy Państwa dane osobowe i sposoby ich usunięcia
- Jeżeli chodzi jednak o nas w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych jest uzależnione od Państwa zgody (punkt 1.1. 8 powyżej), dane osobowe mogą być przetwarzane, dopóki zgoda nie zostanie cofnięta.
- Wszelkie dane osobowe są przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do wypełnienia celów, dla jakich zostały pobrane.
- Jeżeli Państwa dane przetwarzamy w celu zawarcia i wykonania umowy, są one przetwarzane przez administratora przez okres przedawnienia roszczeń (najczęściej 3 lata od daty wymagalności roszczenia), mogą być jednak przetwarzane dłużej w przypadkach, gdy:
- przepisy prawa (np. księgowe lub podatkowe) będą zobowiązywać administratora do ich dalszego przetwarzania;
- na wypadek, gdyby zgłaszane były wobec administratora jakiekolwiek roszczenia bądź w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami osób trzecich, przez okres przedawnienia tych roszczeń, określony przepisami prawa, w szczególności kodeksu cywilnego, jeżeli okres przedawnienia jest dłuższy niż 3 lata.
- Po zakończeniu przetwarzania danych, gdy wymagają tego przepisy, PTCHD usuwa te dane w sposób zapewniający brak możliwości ich odtworzenia, w tym w szczególności:
- dane przechowywane na nośnikach elektronicznych i informatycznych oraz w sieci Internet usuwa w sposób ostateczny (w razie konieczności stosując magnetyczne czyszczenie nośników),
- dane przechowywane w formie papierowej niszczy w niszczarce, o małych wycinkach, zgodnych z wymogami RODO lub niszczy poprzez spalenie. Z procedury usuwania danych PTCHD sporządza protokół.
PLIKI COOKIES
XVIII. Rodzaje i zastosowania plików cookies w serwisie internetowym
- W funkcjonowaniu serwisu internetowego wykorzystujemy tzw. pliki cookies (inaczej „ciasteczka”). Pliki te zbierają informację o takich danych użytkowników odwiedzających i przeglądających serwis internetowy jak: adres IP, informacje o przeglądarce internetowej, częstości wizyt, rozdzielczości i ustawieniach ekranu, personalnych ustawieniach użytkownika, np. w zakresie co do konta. Serwis internetowy nie zbiera w sposób automatyczny żadnych innych informacji, poza tymi które zgromadzone są plikach cookies. Wszelkie informacje zbierane przez PTCHD poprzez pliki cookies wykorzystywane są tylko w celu zapewnienia jak najlepszego funkcjonowania serwisu internetowego.
- Zasadniczo rozróżnia się dwa rodzaje plików cookies: sesyjne i stałe. Pliki sesyjne pozostają na urządzeniu użytkownika do czasu obecności na danej stronie internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Pliki stałe pozostają zaś na urządzeniu użytkownika aż do czasu ich ręcznego usunięcia przez niego.
- PTCHD przy działalności serwisu internetowego korzysta wyłącznie z sesyjnych plików cookies.
- Żadne z używanych przez serwis internetowy PTCHD plików cookies nie są szkodliwe dla urządzeń użytkowników, ani nie pozwalają na ich identyfikację. Nie zmieniają również ustawień urządzeń czy oprogramowania należącego do użytkownika.
- W przypadku, gdy użytkownik nie wyraża zgody funkcjonowanie na jego urządzeniu plików cookies może usunąć je ręcznie oraz wyłączyć możliwość ich zapisywania w opcjach swojej przeglądarki internetowej, co może jednak wpłynąć na utrudnienie w korzystaniu z serwisu internetowego, jakość usług elektronicznych świadczonych przez PTCHD i inne strony. Poniższe linki pokazują, jak wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies w najbardziej popularnych przeglądarkach internetowych:
- Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
- Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
- Opera: https://help.opera.com/en/latest/
- Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
- Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
- Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
- Android: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Windows Phone: http://www.windowsphone.com/pl-pl/how-to/wp7/web/changing-privacy-and-other-browser-settings
- Właściciele poszczególnych stron internetowych, do których linki znajdują się w serwisie internetowym PTCHD, mogą używać plików cookies na innych zasadach, wskazanych w ich własnych politykach prywatności. Na strony te składają się m.in.:
- http://przypadkimedyczne.pl/home
- https://www.dotpay.pl/
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
XIX. Zmiana Polityki prywatności, jej moc obowiązująca
- W przypadku konieczności zmiany niniejszej Polityki prywatności, każdy z użytkowników serwisu, który posiada konto, zostanie poinformowany o planowanej zmianie na 14 dni przed jej wejściem w życie – chyba, że przepisy powszechnie obowiązującego prawa, decyzja sądu lub innego organu państwowego, wymaga jej wcześniejszego wyjścia w życie. Wówczas jednak każdy z użytkowników posiadających konto również zostanie poinformowany o zmianie w odpowiednim czasie.
- Zmiana Polityki prywatności nie ma wpływu na prawa i obowiązki stron, ani inne okoliczności, mające miejsce przed wejściem zmiany w życie, chyba że co innego wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Polityka prywatności niniejszy w żadnym miejscu nie ogranicza praw konsumentów lub użytkowników będących konsumentami, uregulowanych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy regulacjami niniejszej Polityki prywatności a przepisami prawa powszechnie obowiązującego, odnoszącymi się do konsumentów, stosować należy wyłącznie przepisy prawa.
- Niniejsza Polityka prywatności każdorazowo zawierać będzie datę od jakiej obowiązuje w danym brzmieniu oraz linki do wcześniejszych wersji.
- Niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie od dnia 31.08.2022 r.